ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
Φίλοι εκπαιδευτικοί,
Σκοπός των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο Μουσείο «ΛΥΧΝΟΣΤΑΤΗΣ» είναι να μετατραπεί ο εκπαιδευτικός περίπατος σε μια γόνιμη και ευχάριστη εκπαιδευτική περιπέτεια. Για να επιτευχθεί αυτό, απαιτείται η αρμονική συνεργασία Μουσείου – Σχολείου, και στις 3 φάσεις του εκπαιδευτικού προγράμματος: πριν από την επίσκεψη, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης και ύστερα από αυτήν.
ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
Μια βασική προετοιμασία θα μπορούσε να περιλαμβάνει:
ΣΕ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ:
Για τον ενδιαφερόμενο εκπαιδευτικό
- Χρήσιμη κρίνεται η προηγούμενη επίσκεψη του ενδιαφερόμενου εκπαιδευτικού στο Μουσείο, ώστε να γνωρίσει από κοντά τις συλλογές, τις δυνατότητες και τους περιορισμούς του χώρου, διευκολύνοντας έτσι την επίσκεψη της τάξης του.
- Εναλλακτικά, μπορείτε να συμβουλευτείτε την εικονική πλοήγηση στο Μουσείο από την ιστοσελίδα του Μουσείου http://www.lychnostatis.gr/index.php?page=virtual-tour&hl=el_GR
- Στο Μουσείο υπάρχει ασφαλής και άνετος χώρος, για το δεκατιανό και την αναμονή των παιδιών. Λειτουργεί επίσης πωλητήριο καθώς και καφενείο που προσφέρει νερό, αναψυκτικά και ροφήματα.
Ενημερώστε το μουσειοπαιδαγωγό…
- σε περίπτωση που στην ομάδα υπάρχει παιδί με αναπηρία ή με μαθησιακές δυσκολίες και γενικότερα παιδί που για οποιοδήποτε λόγο χρήζει ιδιαίτερης προσοχής
- αν εκπονείτε σχετικό πρόγραμμα με τους μαθητές σας, μέρος ή δράση του οποίου θα θέλατε να παρουσιάσετε στη διάρκεια της επίσκεψής σας στο Μουσείο
Τα παιδιά
- Φοράνε άνετα ρούχα και παπούτσια
- Φέρουν ταμπελίτσες / αυτοκόλλητα με τα μικρά τους ονόματα γραμμένα με μεγάλα γράμματα (με ομαδική εργασία στην τάξη ή ατομική στο σπίτι, μπορούν να προκύψουν ευρηματικές και ανθεκτικές ταμπελίτσες, που τα παιδιά θα τις χρησιμοποιούν σε κάθε εκπαιδευτική τους επίσκεψη)
- Κρατάνε ζεστό μπουφάν κατά τους χειμερινούς μήνες, καπέλο κατά τους ανοιξιάτικους & θερινούς μήνες
- Είναι εφοδιασμένα με φαγητό από το σπίτι τους
- Ένα σημειωματάριο, στυλό ή και φωτογραφική μηχανή μπορεί να τους φανούν χρήσιμα
- Δεν επιτρέπεται η χρήση κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια του προγράμματος
ΣΕ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ:
Ανάλογα με τη σχολική βαθμίδα και το διαθέσιμο χρόνο, μπορείτε να αξιοποιήσετε πλήθος τεχνικών (όπως μουσικοκινητικά παιχνίδια, δραματοποίηση, παντομίμα, τη μέθοδο του καταιγισμού ιδεών, έρευνα, συγκέντρωση φωτογραφικού υλικού, επαφή με φορείς της Παράδοσης, συλλογή υλικού, προσέγγιση αποσπασμάτων από την κρητική λογοτεχνία κ.ά.) προκειμένου να προετοιμάσετε άρτια τους μαθητές σας ως προς:
- Ενημέρωση για το Μουσείο που θα επισκεφθούν (ονομασία Μουσείου, είδος Μουσείου - φυσιο-λαογραφικό) και για το θέμα του προγράμματος
- Διευκρίνιση της έννοιας της συλλογής
- Κατανόηση της έννοιας του Μουσείου και αναφορά στις διαφορετικές θεματικές των Μουσείων (αρχαιολογικά, λαογραφικά, φυσικής ιστορίας, τέχνης, ιστορικά, θεματικά μουσεία π.χ. νερού, ψωμιού, ελιάς, σχολικής ζωής, λογοτεχνικά αφιερωμένα σε συγκεκριμένο δημιουργό κ.λπ.)
- Δημιουργία κινήτρων, για να τονωθεί το ενδιαφέρον τους (π.χ. το Μουσείο «ΛΥΧΝΟΣΤΑΤΗΣ» υπαίθριο / ανοιχτό Μουσείο-με υπαίθριους χώρους, σύνδεση με τη σχολική ύλη, ενδεχόμενη εργασία ή χειροτεχνία μετά την επίσκεψη κ.ά.)
και κυρίως:
- Έμφαση στους κανόνες που ακολουθούμε, όταν επισκεπτόμαστε χώρους πολιτισμού (τι μπορούμε και τι δεν μπορούμε να κάνουμε σε ένα Μουσείο). Οι κανόνες αυτοί ισχύουν καθόλη τη διάρκεια παραμονής της ομάδας στο Μουσείο (πρόγραμμα, διάλειμμα, πιθανή παραμονή και μετά το πέρας του προγράμματος)
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: μετά το τέλος του προγράμματος στο Μουσείο θα σας δοθεί έντυπο αξιολόγησης προς συμπλήρωση καθώς και υποστηρικτικό υλικό με προτάσεις ανάπτυξης του προγράμματος μέσα στη σχολική αίθουσα. Και για τους δύο αυτούς λόγους η παρουσία και η συμμετοχή σας κατά τη διάρκεια του προγράμματος κρίνεται ιδιαιτέρως χρήσιμη.
Ευχαριστούμε θερμά για τη συνεργασία σας!
Από το Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Μουσείου «ΛΥΧΝΟΣΤΑΤΗΣ»